Εἶχα γράψει στά διεθνή σιδηροδρομικά νέα τῆς "ΣΙΔΗΡΟΤΡΟΧΙΑΣ" № 2 γιά τήν ἄρση ὑποχρεωτικότητος τοῦ παραδοσιακοῦ, ὡς ἐπί τό πλεῖστον ἐρυθρόχρωμου ὀχήματος συνοδείας έμπορευματικῶν ἁμαξοστοιχιῶν (Caboose) στίς Η.Π.Α. Αὐτό, ὡς ἀναμενόμενο ἐξαφάνισε σχεδόν τήν παραδοσιακή ἐκείνη εἰκόνα ἀπό τό σιδηροδρομικό σκηνικό τῆς Β. Ἀμερικῆς, ἀλλά ὄχι τελείως. Σέ ἰδιάζουσες περιπτώσεις ἀπαιτεῖται ἡ παρουσία προσωπικοῦ σέ ἀμφότερα τά ἄκρα κάποιων ἁμαξοστοιχιῶν. Καί αὐτό εἶναι μία λειτουργική κατάσταση ποὐ μπορεῖ νά προκύψει σέ σιδηροδρομικά δίκτυα ὁποιασδήποτε ἐκ τῶν τριῶν κλάσσεων. Βεβαίως ὁ στόλος τους ἔχει συρρικνωθεῖ σέ ποσοστό ἀπειροελάχιστο τοῦ ἀρχικοῦ.
Διαφημιστική Φωτο: Νόρφολκ Σάουθερν
Πάντως οὔτε ἡ Γιούνιον Πασίφικ, speak of the devil, ἔχει καταφέρει νά ἀπαλλαγεῖ τελείως ἀπό τά Caboose, ἐν μέρει κληρονομημένα ἀπό τή συγχώνευση μέ τή Σάουθερν Πασίφικ, σέ δρομολόγια μέ περίπλοκες παλινδρομήσεις.
KAITOI ἒλαφρῶς ἐκτός θέματος, δέν μπορεῖ νά μήν ἀναφερθεῖ ὅτι πλέον ἡ μακράν συνηθέστερη χρήση Caboose, ὡς ἀναμενόμενο, γίνεται σέ μουσειακούς σιδηροδρόμους, πού κατά πᾶσα πιθανότητα ἀπέκτησαν καί τήν πλειονότητα τῶν ἀπομενόντων κυκλοφορούντων ὀχημάτων. Ἡ μαζική τους ἀπόσυρση ἀπό τήν ἐμπορική κυκλοφορία παρέσχε πληθώρα φτηνῶν ἐναλλακτικῶν "ἐπιβαταμαξῶν", γιά τίς ὁποῖες οἱ τουρίστες ἐπιδεικνύουν ἰδιαίτερη προτίμηση. Εἰδικά γιά ἐπισκέπτες μέ ποδήλατα ἤ ἄλλα ὀγκώδη ἀξεσσουάρ ἀποτελοῦν ίδανικές ἡμισκευοφόρους. Ἡ δρομολόγηση ἔκτακτων "Caboose only" συρμῶν σέ ὅλο τόν ἀγγλόφωνο κόσμο δέν εἶναι ἀσυνήθιστη. Πολλά ἐξ αὐτῶν διατηροῦν τό αὐθεντικό ἐσωτερικό τους, ὅπου μποροῦν οἱ ταξιδιῶτες νά παρακολουθήσουν τήν ἀναπαράσταση τῆς δουλειᾶς τοῦ πληρώματος μέ τόν πατροπαραδοτο τρόπο, ἐνῶ τά ὑπόλοιπα ἔχουν μετασκευαστεῖ ἐσωτερικἀ μέ μεγαλύτερες ἀνέσεις, ἐν μέρει κλινοθέσια, ὡς καί κινητές disco! Ἡ μίσθωσή τους πάντως δέν εἶναι φθηνή, μπορεῖ νά στοιχίσει ὡς καί 1000 $ ἡμερησίως σέ ἕνα ταξιδιωτικό γκρούπ. |
Comments
Post a Comment